Híreink

Termékvisszahívás: a szükséges rossz

A termékvisszahívás maga a pokol. Eladtunk valamit, amire költöttünk, amit kitaláltunk, becsomagoltunk, kiszállítottunk, promóztunk, embert, járulékot és adót fizettünk. Ha ügyesek voltunk, még nyereséget is reméltünk - ezzel szemben, lett egy olyan szituáció, hogy vissza kell hívni a bébiételt, a lisztet, a krémet, a fűszert vagy a húskészítményt.

Így építsd a márkádat

Kár is mondanod, tudom, hogy ez következik: “Nekem új vevőkre van szükségem, nincs időm / pénzem / energiám márkaépítésre.”

Nos, márkaépítésre mindenkinek szüksége van. Még a világ legismertebb márkái (Coca-Cola, Nike, Apple) is minden évben milliárdokat költenek márkaépítésre - dollárban.

Használd ki az influencer marketingben rejlő lehetőségeket!

Mi az, ami által még közelebb kerülhetünk a vásárlók szívéhez és még jobban bekerülhetünk a köztudatba? A közösségi média-platformokon való jelenlét és az aktív tartalomgyártás - különösen akkor, ha mindezt nemcsak te, hanem egy influencer is csinálja.

Másodszor is bekerült a SPAR az egyetemi tananyagba

Az idei, 2023/2024-es tanév tavaszi szemeszterében immár második alkalommal dolgozhattak a a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) egyetemistái a SPAR Régiók Kincsei beszállító-fejlesztési programjában résztvevő kisvállalkozók valós marketing problémáin.

Közösségben az erő - harmadik alkalommal került megrendezésre a SPAR Marketing Bootcamp

Május 13-14-én immár harmadik alkalommal került megrendezésre a SPAR Marketing Bootcamp, amely ismét két napon át tartó intenzív szakmai programot kínált a résztvevők számára.

Miért kell egy kisvállalkozásnak a LinkedInen lennie?

“Nem keresek állást, nem vagyok fent a LinkedInen.”
“Mit csináljak ott, a LinkedIn a nagy cégeknek való.”
Ismerősek ezek a kifogások? Ha te is valami ilyesmit szoktál mondani, amikor a LinkedInről kérdeznek, akkor ez a cikk neked szól!

Miért jó a Google Cégem egy kisvállalkozásnak?

Manapság gyakran hallhatod, hogy a kis- és középvállalkozások (kkv-k) számára kulcsfontosságú az online jelenlét.

Közösségi marketing kisvállalkozásoknak

Marketingstratégiád tervezésének fontos része meghatározni, hogy hol, milyen csatornákon fogod elérni ügyfeleidet, vásárlóidat.

Miért fontos a vállalkozásoknak a keresőoptimalizálás?

Akármivel is foglalkozol, valószínű, hogy a vevőid a Google keresőben találnak meg.

Legyél megtalálható!

Meglepően sok kisvállalkozó gondolja úgy, hogy elegendő jól dolgozni, a vevők majd úgyis megtalálják.

Te ismered a vevőidet?

Kérdezz meg 10 kisvállalkozót, és 8-ról biztosan kiderül, úgy vágott bele a vállalkozásába, hogy fogalma sem volt, kinek is fog eladni.

A kisvállalkozóknak is kell a marketingstratégia

Marketing nélkül nem megy. Hiába kitűnő az árud, szolgáltatásod, ha arról rajtad és szűk környezeteden kívül nem tud senki.

Mesterséges intelligencia a marketingben

A marketing már soha nem lesz olyan, mint korábban. 2022 novemberében berobbant közénk a ChatGPT, és ezzel minden megváltozott.

Új termékem van, hogyan (ár-)akciózzak?

Egy új FMCG termék piaci bevezetésekor az akciók, fogyasztói promóciók hatékony eszközök lehetnek a figyelem felkeltésére, a kipróbálás és a vásárlás ösztönzésére.

Bormarketing: középpontban a régiók

Az elmúlt évtizedekben hazánkban is megnövekedett az érdeklődés a borok, a borászatok a borturizmus iránt. Divatosak a borkóstolók, egymást követik a bornapok, borfesztiválok.

Ismét nagy siker volt a SPAR Marketing Bootcamp

Idén is szakmai képzésekkel támogatja a SPAR Magyarország azon beszállítóit, amelyek hazai kisvállalkozásként vagy családi cégként kerültek be az üzletlánc polcaira a Régiók Kincsei vagy a Hungaricool program keretében.

3+1 PR trend, amelyre 2023-ban figyelni kell

Az év vége közeledtével ideje számba venni, milyen fontos trendek várhatók az előttünk álló időszakban, milyen irányba megy a PR-szakma. Az alábbiakban megpróbáltam összeszedni a szerintem legfontosabb, legmeghatározóbb témákat, folyamatokat, eszközöket. Egy részük nem teljesen újdonság, hiszen már több éve velünk vannak, látjuk, használjuk őket. Ennek ellenére helyet kaptak a listán, mert úgy vélem, jövőre még a mostaninál is meghatározóbb szerepük lesz a PR-kommunikációs kampányokban; tevékenységekben. Az alábbi lista nem valamiféle elméleti fejtegetés, hanem olyan elemek sora, amelyeket mi magunk is próbáltunk és a jelentőségüket – hogy úgy mondjam – testközelből tapasztaljuk. 

Újra SBA Marketing Bootcamp

A SPAR Magyarország idén újra megrendezi vállalkozói “edzőtáborát”, az SBA Bootcampet.

Marketing - házon belül, vagy kiszervezve

“Nekem nem kell marketing, a termékeimet ismerik és keresik a vevőim”- halljuk gyakran őstermelőktől, kisvállalkozóktól. Ez a “személyes marketing” működik is egészen addig, amíg a helyi piacon adsz el. Ha túl akarsz ezen a szinten lépni, gyorsan rájössz, hogy valamilyen marketingre van szükséged.

A vásárlói döntések nyomában

Vettem egy telefont. Ajándék lesz, a lányomnak, de nekem kellett kitalálnom, mit kapjon. Hetekig őrlődtem azon, milyen gyártótól, milyen tudásút vegyek. Aztán lassan leszűkült a kör két márkára, végül két telefonra, és végül az döntött, melyiknek jobb a fényképezőgépe.

A vásárlói döntések nyomában

Vettem egy telefont. Ajándék lesz, a lányomnak, de nekem kellett kitalálnom, mit kapjon. Hetekig őrlődtem azon, milyen gyártótól, milyen tudásút vegyek. Aztán lassan leszűkült a kör két márkára, végül két telefonra, és végül az döntött, melyiknek jobb a fényképezőgépe.

Mit adnak nekünk a csomagolások?

Mennyi erőfeszítést teszünk azért, hogy minőségi terméket tegyünk az asztalra, hogy jobb legyen a versenytársak termékénél! Erre jönnek a csomagolások, és felülírják a szabályokat! Ezt nem tűrhetjük tovább, fel kell tennünk a kérdést: Mégis mit adnak nekünk a csomagolások?

Mire számíthatsz az SBA Beszállítói Akadémián?

A kisvállalati lét és a “multik” világa óriási távolságra van egymástól. Egy kisvállalkozó közvetlen kapcsolatban áll a termékével, a vásárlóival. Többé-kevésbé pontosan átlátja mit, mikor és kinek tud értékesíteni.

Tanuljunk együtt - SPAR Beszállítói Akadémia

Vállalkozóként úgy érzed, mint egy a tavon már ügyesen mozgó vitorlás, aki a tengerre vágyik. Elérted már a helyi növekedés határait? Az országos (vagy esetleg még ennél is nagyobb) piacra vágsz?