AI a marketingben - kicsit másképp

Amikor a mesterséges intelligencia kerül szóba, szinte mindenkinek azonnal a szövegírás jut az eszébe. Igen, megfelelő utasításokkal (promptokkal) valóban egész használható közösségi posztok, blogcikkek vagy akár termékleírások készíthetők. A ChatGPT-vel, a Gemini-jal, a Perplexityvel vagy bármelyik másik generatív AI-val írt szöveget azonban csak vázlatnak szabad tekinteni. Feltétlenül ellenőrizd a benne szereplő tényeket, adatokat, mert amikor az AI “elveszettnek” érzi magát, könnyen “hallucinálni” kezd. A mesterséges intelligencia jellemzően a népszerűbb tartalmakban boldogul jobban, és a réstémákban - ahol kevesebb az információ - fut könnyebben zátonyra.

Az AI általában nyelvileg korrekt, de unalmas szövegeket ír. A jól megírt promptok valamennyire javítanak ezen, de mindenképpen tanácsolom, hogy nézd át, és egy kicsit “humanizáld” az AI szövegeit.

 

Legyél megtalálható!
 

Bár a Google kereső továbbra is meghatározó, az AI keresők egyre nagyobb részesedéshez jutnak. A változás oka egyszerű: sok ember szívesebben veszi az AI egyetlen válaszát és nem kíván elmerülni a Google találati oldalaiban.

A hagyományos SEO (keresőoptimalizálás) már nem elég. Már nemcsak a Google találati listájára kell a weboldaladnak, blogodnak és más tartalmaidnak felkerülnie (lehetőleg az első találati oldalra), de az AI keresők számára is megtalálhatónak (és értelmezhetőnek) kell lenniük. (A GEO-ról, vagyis a generative engine optimalizatinról itt olvashatsz.)

 

Optimalizált profilok
 

Ahogy te is egyre gyakrabban fogod az AI-t arra “kérni”, hogy keressen az üzleted számára fontos profilokat a közösségi hálózatokban, mások is ezt teszik majd. Fontos ezért, hogy a profilod a lehető legtöbb információt tartalmazza. Az Insta keresőoptimalizálásról itt találsz egy alapos cikket. A Facebookon egy idő óta “divat” a személyes adatok ki nem töltése. Legyél ebben is kivétel, segítsd az AI-t az adataiddal! A LinkedIn lehetővé teszi a részletes profilok készítését, de sokan csak az alapvető adatokat adják meg. Várható, hogy a LinkedIn is hamarosan elkezdi használni a mesterséges intelligenciát a keresésben, illetve külső alkalmazások találják meg a módját, hogy keressenek ebben az óriási adatbázisban. Ha szeretnél megtalálható lenni az potenciális üzleti partnerek vagy a fejvadászok számára, részletes “AI-barát” profilra van szükséged.

(A témáról sokat tanulhatunk a karriertanácsadóktól, hiszen sok nagy vállalatnál már jó ideje mesterséges intelligenciával szűrik a jelentkezéseket.)

 

Pontos célzás az AI segítségével
 

Nem elég jó terméket előállítani, színvonalas szolgáltatást nyújtani, a sikerhez ismerni kell a vevőidet. Stratégiád alapvető része kell, hogy legyen a vevőkarakterek (buyer persona) kialakítása. Ez történhet alapos (és drága) piackutatással, kérdőív kitöltésével vagy az értékesítők által összegyűjtött tudás felhasználásával. A mesterséges intelligencia révén új lehetőségek jönnek létre ezen a területen is, hiszen óriási mennyiségű ügyféladatot elemezhetsz pillanatok alatt. (Ezek az adatok jöhetnek a CRM rendszerből, a közösségi profilokból, vagy egyéb forrásokból.)

A téma itt messze nem ér véget, a blogposzt viszont igen. Legközelebb folytatjuk!

KW: AI használata
TT: mesterséges intelligencia a marketingben
MD: Lépj túl a szövegíráson, használd ki marketingben a mesterséges intelligencia lehetőségeit. Ötletek az AI kereséstől a profilkészítésen át az értékesítésig.

Legfrissebb híreink