Miért fontos a vállalkozásoknak a keresőoptimalizálás?
Akármivel is foglalkozol, valószínű, hogy a vevőid a Google keresőben találnak meg. (Ha “igazi” üzleted van, lesznek, aki az utcáról sétálnak be, de a legtöbben így is a Google keresésekből érkeznek majd.) Nagyon fontos a vállalkozásoknak.
A tartalmaid (a honlapod oldalai, webshopod, blogod) csak akkor jelennek meg a Google találataiban, ha tartalmazzák azokat a kifejezéseket, amikre az emberek keresnek. Ha például a tartalmaidban következetesen a dzsem kifejezés szerepel, de a legtöbb ember inkább a kézműves lekvár kifejezésre keres, kevesen fognak megtalálni.
Mire jó a keresőoptimalizálás a vállalkozásoknak?
A keresőoptimalizálás, a SEO azoknak a taktikáknak az összessége, amivel a honlapod, blogod látogatottságát növelheted a keresők (idehaza leginkább a Google) ingyenes találatai között. Ez azt jelenti, hogy olyan tartalmakat és beállításokat hozol létre az oldaladon, hogy a keresők könnyebben “megértsék”, miről szól, a keresési találatokban jobb találatokat kapj, így az emberek könnyebben megtalálhassák a kereséseik alapján.
Találd meg a kulcsszavadat!
A “régi logika” szerint te tartalmakat készítesz, amiket az emberek majd megtalálnak. A Google logikája szerint a tartalomkészítés előtt meg kell találni azokat a kulcsszavakat, amikre az emberek gyakran keresnek, és azok köré kell felépíteni a tartalmadat. Akkor fog működni a keresőoptimalizálás a vállalkozásodnak, ha egybeesnek az emberek által keresett, és a vállalkozásod számára fontos kulcsszavak.
Tegyük fel, hogy kutyatápot árusítasz. A kutyatáp kulcsszóra rengeteg találat lesz, de semmi sem garantálja, hogy felkerülsz az első vagy a második oldalra.
A kutyatáp allergiás állatoknak kulcsszó sokkal egyedibb. Ha e köré építed fel a tartalmad (és persze van ilyen terméked), sokkal jobb eredményeket érhetsz el.
A kulcsszókutatáshoz olyan eszközök állnak a rendelkezésre, mint a Google Kulcsszótervező, az Ubersuggest vagy számtalan más eszköz.
A címek segítik a Google-t
Nemcsak az olvasóknak, de a Google-nak is segítség a jól tagolt szöveg. A tartalom készítésekor lehetőség van különböző szintű címek megadására. Így a főcím a Title (vagy H1), a közcímek a H2, az alcímek H3 kiemelést kaphatják. Ezek az olvasók számára különböző mérettel jelennek meg, míg a Google a kód alapján “látja”, az oldal hierarchiáját. (Nem kell félni, ezek a beállítások mind a Wordben, mint pedig a Google Dokumentumokban egyszerűen beállíthatók.)
Az általános szabály, hogy a kulcsszótervezőben megtalált elsődleges kulcsszó szerepeljen a főcímben és legalább egy közcímben, illetve legalább 3-4 alkalommal a szövegben. Fontos, hogy a kulcsszavak alkalmazása ne legyen túlzott, ne zavarja a szövegek olvashatóságát.
Ezekkel az adatokkal is segíted a keresőt
Tartalmaid úgynevezett HTML kódolással kerülnek az internetre. Ebbe a kódba beírhatsz néhány olyan információt, ami segíti oldalaid keresőoptimalizálását. Szerencsére nem kell a kódokkal vacakolni, mivel a legtöbb tartalomkezelő rendszer (CMS) lehetővé teszi ezeknek az adatoknak az egyszerű bevitelét.
Keyword (KW): itt a fő kulcsszót kell megadnod
Title tag (TT): a cikk, tartalom rövid címe, benne a kulcsszóval.
Meta tag (MD): A cikk tartalmának rövid, figyelemfelhívó leírása 150-160 karakter terjedelemben.
Az itt leírtak csak az oldalon belüli (on site) SEO alapjai. Számos további taktikai segítheti tartalmaid jobb megtalálhatóságát, de ezeket már jobb erre szakosodott szakemberre bízni.