Miért fontos a vállalkozásoknak a keresőoptimalizálás?

Akármivel is foglalkozol, valószínű, hogy a vevőid a Google keresőben találnak meg. (Ha “igazi” üzleted van, lesznek, aki az utcáról sétálnak be, de a legtöbben így is a Google keresésekből érkeznek majd.) Nagyon fontos a vállalkozásoknak.

A tartalmaid (a honlapod oldalai, webshopod, blogod) csak akkor jelennek meg a Google találataiban, ha tartalmazzák azokat a kifejezéseket, amikre az emberek keresnek. Ha például a tartalmaidban következetesen a dzsem kifejezés szerepel, de a legtöbb ember inkább a kézműves lekvár kifejezésre keres, kevesen fognak megtalálni.

Mire jó a keresőoptimalizálás a vállalkozásoknak?

A keresőoptimalizálás, a SEO azoknak a taktikáknak az összessége, amivel a honlapod, blogod látogatottságát növelheted a keresők (idehaza leginkább a Google) ingyenes találatai között. Ez azt jelenti, hogy olyan tartalmakat és beállításokat hozol létre az oldaladon, hogy a keresők könnyebben “megértsék”, miről szól, a keresési találatokban jobb találatokat kapj, így az emberek könnyebben megtalálhassák a kereséseik alapján.

Találd meg a kulcsszavadat!

A “régi logika” szerint te tartalmakat készítesz, amiket az emberek majd megtalálnak. A Google logikája szerint a tartalomkészítés előtt meg kell találni azokat a kulcsszavakat, amikre az emberek gyakran keresnek, és azok köré kell felépíteni a tartalmadat. Akkor fog működni a keresőoptimalizálás a vállalkozásodnak, ha egybeesnek az emberek által keresett, és a vállalkozásod számára fontos kulcsszavak.

Tegyük fel, hogy kutyatápot árusítasz. A kutyatáp kulcsszóra rengeteg találat lesz, de semmi sem garantálja, hogy felkerülsz az első vagy a második oldalra.

A kutyatáp allergiás állatoknak kulcsszó sokkal egyedibb. Ha e köré építed fel a tartalmad (és persze van ilyen terméked), sokkal jobb eredményeket érhetsz el.
A kulcsszókutatáshoz olyan eszközök állnak a rendelkezésre, mint a Google Kulcsszótervező, az Ubersuggest vagy számtalan más eszköz.

A címek segítik a Google-t

Nemcsak az olvasóknak, de a Google-nak is segítség a jól tagolt szöveg. A tartalom készítésekor lehetőség van különböző szintű címek megadására. Így a főcím a Title (vagy H1), a közcímek a H2, az alcímek H3 kiemelést kaphatják. Ezek az olvasók számára különböző mérettel jelennek meg, míg a Google a kód alapján “látja”, az oldal hierarchiáját. (Nem kell félni, ezek a beállítások mind a Wordben, mint pedig a Google Dokumentumokban egyszerűen beállíthatók.)

Az általános szabály, hogy a kulcsszótervezőben megtalált elsődleges kulcsszó szerepeljen a főcímben és legalább egy közcímben, illetve legalább 3-4 alkalommal a szövegben. Fontos, hogy a kulcsszavak alkalmazása ne legyen túlzott, ne zavarja a szövegek olvashatóságát.

Ezekkel az adatokkal is segíted a keresőt

Tartalmaid úgynevezett HTML kódolással kerülnek az internetre. Ebbe a kódba beírhatsz néhány olyan információt, ami segíti oldalaid keresőoptimalizálását. Szerencsére nem kell a kódokkal vacakolni, mivel a legtöbb tartalomkezelő rendszer (CMS) lehetővé teszi ezeknek az adatoknak az egyszerű bevitelét.

Keyword (KW): itt a fő kulcsszót kell megadnod
Title tag (TT): a cikk, tartalom rövid címe, benne a kulcsszóval.
Meta tag (MD): A cikk tartalmának rövid, figyelemfelhívó leírása 150-160 karakter terjedelemben.

Az itt leírtak csak az oldalon belüli (on site) SEO alapjai. Számos további taktikai segítheti tartalmaid jobb megtalálhatóságát, de ezeket már jobb erre szakosodott szakemberre bízni.

Legfrissebb híreink