Mire számíthatsz az SBA Beszállítói Akadémián?

A kisvállalati lét és a “multik” világa óriási távolságra van egymástól. Egy kisvállalkozó közvetlen kapcsolatban áll a termékével, a vásárlóival. Többé-kevésbé pontosan átlátja mit, mikor és kinek tud értékesíteni.

Egy országos kiskereskedelmi üzletlánc működése sokkal összetettebb. Ahhoz, hogy a beszállítói közé kerülhess, rengeteget kell fejlődnöd, tanulnod.

Hogy kijuss a nagyobb piacokra, nem elég a meglévő üzletet skálázni, a megszokott folyamatokat nagyobb léptékben folytatni, új szemléletre van szükséged.


Követelmény az állandó áruellátás

Ha valaki termékeivel egy áruházlánc polcain akar megjelenni, folyamatosan biztosítania kell a megfelelő mennyiségű és állandó minőségű árut. Olyan nincs, hogy egyik héten szállítasz, a másikon nem, hiszen a vevőket nem lehet bizonytalanságban tartani. (Ugyanez vonatkozik a minőségre is.) Profivá kell válni, de a termelésedet nem tudod az egyik napról a másikra új szintre átállítani. 


Van megfelelő gyártókapacitásod?

Ahhoz, hogy megfelelj az előző követelményeknek, kellő gyártókapacitásra van szükséged. Ha nem rendelkezel ilyennel (saját gyártóbázissal, vagy megfelelő gyártó partnerrel), nem fogsz tudni megfelelni az országos megjelenés követelményeinek. Lehet, hogy korábban a konyhaasztal sarkán magad állítottad elő termékedet, de ezzel a módszerrel egy áruházláncot nem fogsz tudni ellátni.


Pénzügyi háttér nélkül nem megy

A szomszéd boltokba, vagy a helyi piacra szánt termékek előállítását még tudod zsebből finanszírozni, de a nagyobb volumenű gyártáshoz, a gyártáshoz szükséges berendezéshez, csomagoláshoz, szállításhoz, marketinghez már sokkal több pénz kell. Komoly megtakarításaid vannak? Esetleg jelzálogot vennél fel a házadra? Mielőtt meggondolatlan döntésre szánnád el magad, érdemes megvizsgálni, milyen reális lehetőségeid vannak. Ehhez naprakész pénzügyi tudást kell szerezned.


Profi logisztika

Amíg csak a környék boltjaiba, piacaira szállítottál, elegendő volt a családi autó csomagtartója. Ha egy áruházláncot (vagy többet) akarsz kiszolgálni, profi logisztikára lesz szükséged. Gondolnod kell a raktározásra, a szállításra, a pakolásra és még minden másra, ami most még esetleg nem is jut az eszedbe. Profi logisztika nélkül nem fogsz tudni működni. A SPAR Beszállítói Akadémián ezt is elsajátíthatod.


Marketing

Az elmúlt években rengeteg kisvállalkozó ismerte fel, hogy a marketing nem “kidobott pénz”, hanem a vevőhöz vezető út fontos, sőt elengedhetetlen része. Ha kisvállalkozóként te is “marketingeltél”, kedvezőbb helyzetben vagy, mert nem kell mindent elölről kezdened. Tudomásul kell viszont venned, hogy egy országos kereskedelmi lánc (és egy nemzetközi cég) beszállítójaként másfajta marketingre van szükséged, mint helyi kisvállalkozóként. 


Segít az SPAR Beszállítói Akadémia

Sokat kell tanulni? Igen. Lényegesen több területtel kell tisztába jönnöd, mint amit itt felsoroltunk. Tanulni helyetted nem tudunk, viszont az Akadémia segít elindulni a megfelelő úton. A SPAR Magyarország szakemberei és a válogatott szakértők előadásaikban áttekintik az egyes területeket, a műhelyfoglalkozásokban pedig gyakorlati segítséget is kapsz. A Tudástárban rengeteg olyan anyagot találsz, amivel folytathatod a tanulást. Csak rajtad múlik, hogy szintet lépj, és termékeiddel országos piacra lépj!

Raskó Attila

a ContentPlus társalapítója a “multi” cégek világából érkezett. Több FMCG nemzetközi márkáért, majd a PPG Trilak marketing igazgatójaként több országért is felelt. A ContentPlusnál a cégvezetésen túl elsősorban a stratégia és az optimalizálás feladatai tartoznak hozzá.

Linkedin profil

Legfrissebb híreink