Miért kell egy kisvállalkozásnak a LinkedInen lennie?

“Nem keresek állást, nem vagyok fent a LinkedInen.”
“Mit csináljak ott, a LinkedIn a nagy cégeknek való.”
Ismerősek ezek a kifogások? Ha te is valami ilyesmit szoktál mondani, amikor a LinkedInről kérdeznek, akkor ez a cikk neked szól!

Az álláskereséstől a B2B platformig

A LinkedIn valóban álláskereső platformként indult a 2000-es évek elején. Az emberek kirakták a profiljukat (leegyszerűsített önéletrajzukat) a felületre, a “fejvadászok” pedig szabadon válogathattak közülük. Bár ez a funkció is megmaradt, a LinkedIn már régóta olyan platform, ami kiválóan alkalmas üzleti kapcsolatépítésre, (B2B) digitális marketingre és értékesítésre.

A LinkedIn globális felhasználóinak száma már meghaladja az 1 milliárdot. Idehaza több mint 1,1 millióan használják. Köztük vannak a te partnereid, vevőid (és persze a versenytársaid) is.

A LinkedIn B2B platform, de a kommunikáció mindig H2H szintű, vagyis emberek kommunikálnak emberekkel. Bár 10 éve még a nagyobb cégeknél dolgozók voltak túlsúlyban, ma már jelentős a kkv-k aránya is. Ha kisvállalkozó vagy, és a “nagyoknak” akarsz eladni vagy más kisvállalkozókkal üzletelsz, a LinkedIn megkerülhetetlen számodra.

Az alap a bizalom

A LinkedIn lehetővé teszi, hogy alaposan megvizsgáld, kivel is lépsz kapcsolatba. A részletes profil alapján láthatod az illető jelenlegi és előző munkahelyeit, megtudhatod, pontosan mivel foglalkozik, mik az erősségei, milyen tartalmakat publikált. A bizalmat tovább erősítheti, ha vannak közös ismerőseitek.

A platform lehetőséget teremt rá, hogy tudatosan bővítsd kapcsolatrendszeredet.
A LinkedIn révén olyan kapcsolatokat építhetsz fel, amilyenekre máshol nincs lehetőséged.

Tartalommarketing a LinkedInen

A LinkedInen megmutathatod magad. Amellett, hogy részletes, látványos profilt építesz fel, közreadhatsz posztokat, cikkeket, készíthetsz havi hírlevelet, csatlakozhatsz szakmai csoportokhoz és magad is indíthatsz ilyeneket.

A tartalomtípusok és a publikálás idejének gondos tervezésével felkeltheted a számodra fontos emberek figyelmét, majd megerősítheted azt. Tartalmaid révén erősítheted szakmai márkádat, véleményvezérré válhatsz.

A befektetett munka megtérül

A LinkedIn - ahogy az egész tartalommarketing - nem sprint, hanem maraton. Ne várj azonnali eredményeket, mert óhatatlanul csalódni fogsz. Szánj minden nap időt az ismerkedésre, a kapcsolatépítésre, tartalmak készítésére és publikálására és meglátod, idővel jönnek majd az eredmények!

Legfrissebb híreink