Másodszor is bekerült a SPAR az egyetemi tananyagba - A vállalat 11 magyar beszállítójának marketingkihívásain dolgoztak a METU diákjai
Az idei, 2023/2024-es tanév tavaszi szemeszterében immár második alkalommal dolgozhattak a a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) egyetemistái a SPAR Régiók Kincsei beszállító-fejlesztési programjában résztvevő kisvállalkozók valós marketing problémáin.
A SPAR Magyarország Beszállítói Akadémiája 2021 óta számos szakmai programmal és oktatással segítette az üzletláncba bekerült magyar élelmiszeripari termelőket és vállalkozókat. Ennek része volt a 2023-ban kötött különleges együttműködés, mely a SPAR és a METU között született. Az együttműködés lényege az volt, hogy az egyetem kereskedelem és marketing szakos hallgatói a kisvállalati marketing kurzus keretében együttműködnek a SPAR Magyarország Régiók Kincsei beszállítóival. Ez idén folytatódott, 11 vállalkozás élt a lehetősséggel, és kért marketing tanácsadást a diákoktól.
„A Régiók Kincsei programban résztvevő partnereink többségében hasonló problémákkal küzdenek, ezek pedig a brandépítés, a termék ismertségének növelése és ezáltal új, potenciális vevőkör bevonzása, illetve a kommunikáció hatékonyabbá tétele. Így a diákoktól jövő szakmai tanács ezeken a területeken mindenképp hasznos lesz a vállalkozásoknak.” – mondta Tollas Attila, a SPAR Magyarország regionális beszerzési csoportvezetője.
A programnak köszönhetően a SPAR Magyarország nemcsak a beszállítóit támogatja ezzel, hanem az egyetemisták gyakorlati tudását is gyarapítja. A 11 vállalkozás képviselője kifejezetten örült a lehetőségnek, hogy a döntések előkészítésébe új, friss szemléletmóddal rendelkező fiatalokat is bevonhattak. A közös munka a diákok számára is vonzó volt, hiszen fontosnak tartják, hogy ne csak elméleti, hanem gyakorlati, kézzel fogható példákkal is találkozzanak.
A SPAR Magyarország mind a nappali, mind a levelező tagozatos diákok körében hirdetett egy-egy győztes csapatot. A nappalis diákok közül a Demeter Chocolate-nek készített prezentáció lett a legjobb (készítette: Esztergályos Dávid, Fülöp Károly Patrik, Pászti Patrik), míg a levelezősök közül a Szigetköz Lelke - Ruby’s Gin számára készített anyag (készítette: Bauer Márk, Duló Anita, Galyasné Kun-Kovács Éva, Görögné Benczik Ivett, Kiszel Emese, Nyári Zoltán) kapta a legtöbb pontszámot. Fontos megemlíteni, hogy tananyagban résztvevő a 11 vállalkozásból hét fog valamit implementálni a diákok javaslataiból.
Demeter Chocolate
(készítette: Esztergályos Dávid, Fülöp Károly Patrik, Pászti Patrik)
Szigetköz Lelke - Ruby’s Gin
(készítette: Bauer Márk, Duló Anita, Galyasné Kun-Kovács Éva, Görögné Benczik Ivett, Kiszel Emese, Nyári Zoltán)