Az ismert FMCG és marketing szakemberekből álló zsűri olyan szempontok alapján bírálta el a közel 90 nevezést, mint fenntarthatóság, környezetbarát megoldások, az üzlet esztétikai kialakítása, vevőbarátság (vagyis fogyasztói tájékoztatás, árukihelyezés, átláthatóság és kényelem), valamint az egyéb kimagasló megoldásokat és egyedi ötleteket is figyelembe vették. A MOM Parkban található SPAR szupermarket, amelyre 2013-as felújítása után az egyik legolvasottabb nemzetközi építészeti lap, az Archdaily is felfigyelt és részletesen bemutatta oldalán, mindezen szempontok alapján kiérdemelte az első díjat.
A LAB5 Architects által tervezett áruházi kialakítással a SPAR olyan designt szeretett volna megvalósítani a MOM Parkban, amely teljesen egyedi, és nemcsak technikai, de esztétikai részleteivel is magas fokú vásárlói élményt nyújt. Ilyen a rengeteg lekerekített, fehér acryl borítású bútor, a futurisztikus pénztárak, a nyitott álmennyezet és az egyedi világítás. Az üzlet 2013-as átadása óta a vásárlói visszajelzések alapján is az egyik legnépszerűbb SPAR áruház Budapesten.
Az Év Boltja elismerést Márton Tiborné, az áruház vezetője és Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője vette át.