Sajtóközlemény - Bicske, 2021. május 31.
A SPAR Magyarország három évtizede a magyar gazdaság, a magyar kiskereskedelem lényeges szereplője. Hazánk egyik legnagyobb foglalkoztatójaként közel 13 ezer embernek biztosít munkát és segítséget nyújt az itthon működő családi vállalkozásoknak, termelőknek és gazdáknak. A jubileumát ünneplő vállalat úgy alkalmazkodik a fogyasztói igénykehez, hogy folyamatosan együtt halad a modernizációval a környezeti és társadalmi fenntarthatóság jegyében.
„Vállalatunk az elmúlt harminc év során a magyar gazdaság fontos szereplőjévé és alakítójává vált. 400 milliárd forintnál is nagyobb az az összeg, amellyel az ország fejlődéséhez az évek során hozzájárultunk, és több mint egymilliárdos végösszegű az a részvétel, amellyel a különféle társadalmi, környezetvédelmi, sporttal, oktatással és kultúrával kapcsolatos ügyeket segítettünk. Büszkék vagyunk arra, hogy közel 13 ezer embernek kínálunk biztos megélhetést, akiknek elért eredményeinkért különösen hálásak vagyunk. Magyarországi kötődésünket pedig mi sem mutatja jobban, mint az, hogy a SPAR-ban az élelmiszer jellegű termékek beszerzése több mint 90%-ban itthon működő cégektől történik, mert áruházláncunk számára régóta kiemelt jelentőséggel bír, hogy a hazai agráriumot és élelmiszeripari feldolgozókat – a családi vállalkozásokat és magyar gazdákat – piachoz segítse” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. 1990-ben kezdte meg működését, az első szupermarket áruházat 1991-ben nyitották meg Tatán. Az eltelt három évtized során az üzlethálózat 588 tagúra bővült, köszönhetően az évek alatt végrehajtott 647 milliárd forintnyi beruházásnak. Az áruházláncbbévről évre bővült Magyarországon és lett a hazai kiskereskedelem meghatározó szereplője. Az SPAR tavaly már összesen 381 saját üzemeltetésű áruházzal rendelkezett: 324 SPAR szupermarkettel, 23 City SPAR szupermarkettel és 34 INTERSPAR hipermarkettel. A fejlődés fontos lépései voltak a népszerű franchise egységek nyitásai is, melyek további négy formátumban vannak jelen országosan: SPAR partner, SPAR market, OMV-SPARbexpress és LUKOIL-DESPAR. A franchise üzletek száma az induló év 2 áruházáhozbképest 2021-re elérte a 207-et, és országszerte 94 településen találhatóak meg.
A vállalatnak a magyar gazdaságot támogató üzletpolitikája és gyakorlata régóta prioritást élvez. A SPAR beszállítói közül a hazaiak aránya az utóbbi tíz évben 85% és 90% között mozgott, a 2020-as beszerzések értékének 89%-a származott itthoni partnertől. Az áruházlánc több termékcsoport esetében pedig kizárólag az országban előállított árukat forgalmaz. A világjárvány időszakában különösen fontos a hazai gazdaság védelme és élénkítése, amely iránti elkötelezettségét a vállalat a Magyar Termék Nonprofit Kft. „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kezdeményezéséhez történő csatlakozással, valamint a magyar kiskereskedelemben egyedülálló, hazai árufejlesztéseket felkarolób Hungaricool by SPAR termékinnovációs versennyel is bizonyított.
Napról napra többen vásárolnak be az áruházlánc online shopján. A 2019-ben 960 millió forintos beruházással elindított SPAR online shop előnyeit jelenleg Budapesten és közel ötven környező településen, Tatabányán, Kecskeméten, illetve Zalaegerszegen és szűkebb vonzáskörzeteikben, illetve a Velencei-tó vidékének kilenc, turisztikailag frekventált településén élvezhetik a vásárlók.