Magyarországon 2004-ben indult el a Superbrands program, amelynek legfőbb célja, hogy felkutassa és a szakmán túl a szélesebb közönséggel is megismertesse a legkiválóbb márkákat, amelyek követendő mintát jelentenek a területükön. A független nagy-britanniai Brand Council által létrehozott program ma már világszerte 90 országban működik, és mindenhol azonos előírásokat követve döntenek a jelöltekről. Idén a szakmai bizottság értékelésén túl a fogyasztók véleménye is befolyásolta a döntést: a GfK Hungária Piackutató Intézet 800 fős, országos, reprezentatív mintán végzett felmérést, hogy kiderítsék, melyek a legismertebb, legkedveltebb márkák.
A védjegy ismételt elnyerésével a SPAR újabb egy éven keresztül használhatja a Superbrands logót. Ez a minősítés ma már a következetes márkaépítés fontos eleme a vállalat számára, hiszen az elismerés biztonságot nyújt a cégcsoport vásárlóinak a mindennapi márkaválasztáshoz. Ezen kívül a díjazott vállalatoknak lehetősége nyílik részt venni a Superbrands médiakampányokban és a különböző kutatási programokban, mint például a webhely- vagy versenytárselemzés. Az elismerést Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője vette át Otto Krisztinától a Superbrands Magyarország képviselőjétől.