„Az idén 25 esztendős SPAR Magyarország üzletpolitikájában kiemelt jelentőséggel bír a termékfejlesztés, illetve a vásárlási folyamatok leegyszerűsítése. Fontos területnek tartjuk az egészségtudatos és speciális étrendet igénylő vásárlói csoportoknak kínált élelmiszereket, hiszen hazánkban is egyre többen vannak, akik egészségi állapotuk miatt keresik a laktóz-, vagy gluténmentes, valamint a nem hétköznapi étrendű termékeinket”, hangsúlyozta Maczelka Márk kommunikációs vezető.
A speciális táplálkozás körébe tartozó termékeket a vásárlók öt fő kategóriába -laktózmentes, gluténmentes, biotermékek, speciális élelmiszerek, tudatos táplálkozás termékei– sorolva, egyedi jelzéssel ellátva találhatják meg a SPAR és INTERSPAR üzletek polcain. A megújult kínálat részét képezik a cég sajátmárkás Free from, SPAR Vital és SPAR Natur*pur termékei, amelyek továbbra is kedvező áron érhetők el a vásárlók számára.
Laktózérzékenység a felmérések szerint a felnőtt lakosság egyharmadát érinti, akik ennek következtében naponta szembesülnek a tej és tejtermékek fogyasztása után jelentkező kellemetlen tünetekkel. Számukra a SPAR különféle laktózmentes termékeket kínál. Gluténérzékenység esetén minden olyan élelmiszer kerülendő, amelyben a gluténmennyiség meghaladja a 20mg/kg-ot. A SPAR üzletekben pedig számos ilyen termék közül választhatnak a vásárlók.
Az új kategóriajelöléseknek köszönhetően a SPAR vásárlói sokkal gyorsabban és egyszerűbben igazodhatnak el a boltban található élelmiszerek között, és választhatnak az étrendjüknek megfelelő alapanyagok közül. A polcokon a kategóriának megfelelő színkóddal és piktogrammal ellátott informatív polccsík, a polcok felett belógatott táblák, a polcok előtt padlómatrica segíti majd a vásárlókat a tájékozódásban. A termékeket a SPAR áruházakban egy helyen, de egymástól jól megkülönböztethetően találják meg a jövőben a vásárlók.