A SPAR partner program népszerű és eredményes üzleti modell. A SPAR franchise szövetségéhezidén szeptember elsejével már 158 üzlet csatlakozott, egy év alatt 25 eladóhellyel bővülta hálózat.
A bővülésnek köszönhetően új SPAR partnerüzletek várják a vásárlókat Budapesten, Adonyban,Dunaújvárosban, és Pétfürdőn, illetve SPAR express nyílt a maglódi, nyékládházi, nyíregyháziés a váci OMV töltőállomásokon, ahol a megszokott SPAR-minőséggel fogadják az üzletbetérőket.
A franchise hálózat 2012-ben két üzlettel indult, 2017-ben 142-re emelkedett a csatlakozópartnerek száma, az üzleti modellhez mára 158 franchise egység tartozik. A folyamatos bővülésközben ugrásszerű növekedés mutatkozott 2014 és 2015 között, amikor megháromszorozódotta társult üzletek száma, amelyek legnagyobb része OMV-SPAR express formában működik.A kezdeti forgalom 237 millió forint volt, amely 2017-re megközelítette a 36 milliárdforintot. A forgalom túlnyomó részét, 70%-át a SPAR partner, illetve a SPAR market egységekadják, közel 15 milliárd, illetve 13 milliárd forint értékben. Mindeközben a SPAR franchiseprogram üzletei országszerte mintegy 1500 embernek adnak munkát.
„Az idén hatéves franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet. A magánkereskedők azértcsatlakoznak hozzá, mert ennek keretében számos előnyt élvezhetnek: széles áruválasztékot,akár heti hatszori áruszállítást, kiterjedt marketingtámogatást és promóciókat, de a korszerűinformatikai rendszert, valamint a SuperShop hűségprogramot is használhatják. Ezen kívül aSPAR saját tulajdonú bicskei húsüzeméből kikerülő, kiváló minőségű, mindig friss és kedvezőárú húsok a franchise üzletekben is elérhetőek, újabban pedig az üllői SPAR enjoy.convenience üzemünk kényelmi termékeivel is gazdagíthatják választékukat” – mondtaMaczelka Márk, a vállalat kommunikációs vezetője.
A SPAR partner program során a társuló üzletek kisebb-nagyobb mértékben átalakulnak. Az átalakítás legfontosabb szempontja, hogy a vevő ugyanabban a vásárlási élményben és kénye-lemben részesüljön, mintha saját üzemeltetésű üzletbe tért volna be vásárolni és azt érezze, hogy a személyességet illetően nem változott semmi.
Fontos a világos, szellős, letisztult színvilágú eladótér kialakítása, amely általában a homlokzat felújításával – például vonzóbb megjelenésű főfronttal és fotocellás ajtóval, nyílászáró-korsze-rűsítéssel –, illetve új szigetelés kiépítésével jár együtt. Kívül-belül egységes színeket kap az üzlet, az elavult gépek és berendezések helyett modernizálják a hűtés és fűtés, illetve a világí-tás technológiáját. Az energiatakarékos szemlélet a felújítás során nem csak környezetvédelmi kérdés, hanem a partnerek gazdálkodását is megkönnyíti.
A belső tér tervezésekor nagy jelentőséggel bír, hogy a minőségi frissáru – a zöldség–gyü-mölcs-, pékáru-, hús- és csemegetermékek – megjelenítéséhez minőségi bútorok járulnak. Egyre több üzletben jelennek meg grillpultok, a kényelmi és speciális élelmiszereket kínáló polcok és hűtők is, hiszen egyre több vásárló keresi ezeket az arucikkeket. A franchise partne-reknél – a frissáruk, illetve a kényelmi és speciális termékek hangsúlyozása mellett – a SPAR arra is kiemelt figyelmet fordít, hogy a helyi és regionális élelmiszertermékek és specialitások is megjelenjenek.
A franchise hálózat bővítése az elkövetkező időszakban is napirenden szerepel a SPAR Magyar-ország életében, további üzletnyitások várhatóak az elkövetkező időszakban is.
A közleményhez csatolt képeket gyors regisztráció után nagyobb felbontásban is elérheti a SPAR Médiatárban, a http://mediatar.spar.hu/ oldalon. A felületen lehetősége nyílik a SPAR további publikus képeit is letölteni. A képek felhasználásakor kérjük, hogy a spar.hu fotókredi-tet használja.