„Az átlagos vásárlói kosár 20-25 százalékkal nő az ünnepi időszakban, a vásárlószám pedig mintegy 3 százalékkal. A SPAR és INTERSPAR áruházak éves árbevételének körülbelül 10 százaléka realizálódik decemberben. Tekintettel arra, hogy az üzlethálózat évek óta dinamikusan fejlődik, számításaink szerint az elmúlt évek egyik legjobb havi forgalma várható az év utolsó hónapjában. A nyitvatartást alapvetően a vásárlói igényekhez igazítjuk, ott és akkor hosszabbítunk, amikor arra igény van a korábbi évek tapasztalatai alapján. Nem általánosságban, de elmondható, hogy december 22-én és 23-án a megszokottnál hosszabb lesz a nyitvatartás. 24-én – ahol lehetőségünk van – 12 órakor bezárunk, gondolva saját munkatársainkra is” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
A SPAR már november során felkészülten várta a vásárlókat, s az idei november első néhány napja a tavalyi bázisidőszakhoz képest máris jelentős javulást mutat, ami előrevetíti, hogy a hónap egésze és a december is hasonlóan sikeres lesz. Sokan az utolsó napokra halasztják a vásárlásokat, hiszen a legfrissebb alapanyagokat igyekeznek felhasználni, így december 23-a és 24-e különösen felértékelődik. A cég tapasztalatai szerint az év ezen időszakában a vevők átlagosan pár ezer forinttól 30 ezer forintig költenek az ünnepi bevásárlásra, de összességében minden háztartásban többet fordítanak az élelmiszerekre, mint más időszakban. Ebben az időszakban a vásárlók a karácsonyi készülődéshez kapcsolódó tipikus termékeket keresik: a szaloncukrot, az édességeket, a sütési alapanyagokat, illetve több italt tesznek a kosarukba, s az ünnepek közeledtével fellendül a friss áruk iránti igény is. A SPAR ebben az időszakban értékesíti a legtöbb friss halat, aminek jelentős része Magyarországról származik.
Húzóterméknek számítanak a különféle ajándékcsomagolású kozmetikai termékek, a játékok, a sütéssel és az asztalterítéssel kapcsolatos termékek és a márkás italok. Jelentős népszerűségnek örvendenek a háztartási kisgépek is, mint például a kávéfőzők és a robotgépek, de minden bizonnyal slágertermékek lesznek a különböző játékkonzolok és TVkészülékekis, amelyek elsősorban az INTERSPAR-ok kínálatát erősítik.
Karácsonykor a ponty és a tojás kiemelkedően keresett; a baromfikategórián belül megnő akacsa, a pulyka és a minőségi csirkehús iránti kereslet, de ebben az időszakban ugyanígymegugrik az ilyenkor nagyobb választékban elérhető füstölt áruk forgalma is. Ezen felül aszalonna- és baconfélék iránti kereslet is növekszik.
Karácsony közeledtén a sütési segédanyagok forgalma is kiugróan magas, hiszen azalkalomhoz illően a süteménykészítési kedv ekkor a legerősebb. Az alapanyagok közülkimagasló a sütési dekorációk – szóratok, marcipánmassza – forgalma, de a liszt, a mazsola, amák és a dió iránti kereslet is erőteljes. A SPAR ebben az időszakban úgynevezett displaykihelyezéssel sütési szigeteket állít fel, hogy koncentráltan és könnyen megtalálhatóaklegyenek a szezonra összeállított termékek.
A diós-mákos bejglik és tekercsek forgalma szintén domináns karácsony előtt. Kiemelkedőforgalmat generálnak a hidegtálak, a különféle majonézes készítmények – a francia saláta vagya burgonya és a korhely saláta –, a kaszinótojás és a tormás sonkatekercsek. Készételek közüla halászlé, a hal- és káposztás ételek, valamint a kocsonya a legnépszerűbbek tradicionálisan.Zöldség-gyümölcs területen pedig a citrusfélékre, a banánra és az aszalványokra – például azaszalt szilvára, a datolyára és a fügére – nagyobb az igény, míg a két ünnep között a lencsenépszerű.