A Superbrands védjegy elsősorban a vásárlók számára kíván útmutatóul szolgálni, hogy minden területen biztosan megtalálják a legkiválóbb és legmegbízhatóbb márkákat. A díjazottak kiválasztásában éppen ezért az elismert szakértőkből álló zsűrin kívül a fogyasztók is részt vettek. A GfK Hungária Piackutató Intézet 800 fős, országos, reprezentatív mintán végzett felmérést, hogy kiderítsék, melyek a legkedveltebb márkák, amelyek a leginkább megszolgáltak jó hírükért, és miért. A SPAR ismét bizonyította, hogy érdemes a vásárlók bizalmára és hűségére, hiszen immár nyolc éve folyamatosan használhatja a Superbrands védjegyet.
„Az a vásárló, aki találkozik a Superbrands által minősített SPAR márkával, egészen biztos lehet benne, hogy garantált minőségre, a vásárlói igényekhez igazodó, széles választékra és kedvező ár/érték arányra számíthat. – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország Kft. kommunikációs vezetője.
A SPAR saját termékcsalád több mint 500 terméke közül választhatnak a vásárlók: élelmiszer és non food árucikkel közül egyaránt. Sajt, felvágott és tejtermékek, szárazáruk (kakaópor, tészták stb), de akár háztartási alaptermékek (pl. sütőpapír, alufólia, szemeteszsák) is elérhetők magas minőségben ebben a termékcsaládban.
A SPAR Magyarország Kft-nek számos más saját márkája is jelen van áruházai polcain: több mint 1450 féle élelmiszer és vegyiáru, majdnem 900 féle „non-food” termék szerepel saját márka választékában - különböző márkanevek alatt. Igen népszerűek a magas minőséget képviselő SPAR PREMIUM termékek, vagy az olasz különlegességek DESPAR név alatt, emellett kedveltek az igen kedvező árfekvésű S-Budget cikkek és a SPAR húsüzemből származó Regnum termékek is.
A Superbrands minősítési rendszert a független nagy-britanniai Brand Council hozta létre 20 évvel ezelőtt, és a program ma már világszerte 90 országban működik, azonos előírások szerint. A szakmai zsűri tagjai a döntés során figyelembe veszik a márkához kapcsolt kézzelfogható előnyöket és az általa nyújtott érzelmi-szellemi élményt egyaránt, de az adott brand tradíciója, fejlődésének története, piaci szereplése, valamint a vállalat társadalmi és környezeti felelősségvállalása is fontos szempont.