Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az oldal további használatával Ön automatikusan hozzájárul a sütik használatához.
Bővebb információ a sütikről és azok használatáról

  • 720x370_zöldsegesÁRPI.jpg

Gyümölcs

Alma

"Orvosság-gyümölcs”-ként is emlegetik: napi egy alma fogyasztása ajánlott. Tovább

plus

Gyümölcs

Ananász

Az ananász őshazája feltehetően Paraguay, Kolumbusz Kristóf hozta be Európába 1493-ban. Tovább

plus

Gyümölcs

Banán

A banán az egyik legrégebbi kultúrnövényünk, a déligyümölcsök családjának kedvelt tagja. Tovább

plus

Zöldség

Brokkoli

A brokkoli Dél-Európából származik. Energiatartalma alacsony, rostokban gazdag. Tovább

plus

Zöldség

Cékla

Az Ázsiából származó céklát az ókorban gyógynövényként termesztették. Tovább

plus

Gyümölcs

Eper

Első tavaszi gyümölcsünk: ízletes, illatos, frissítő és egészséges. Tovább

plus

Zöldség

Fokhagyma

Jellegzetes illatát az allicin nevű olaj okozza. Tartalmaz káliumot, B1-, B6-, C- és K-vitamint, valamint szelént. Tovább

plus

Gyümölcs

Grapefruit

A Nyugat-Indiai szigetvilágból származik. Az egyik legnagyobb citrusféle, átmérője a 10-18 cm-t is elérheti. Tovább

plus

Gyümölcs

Gránátalma

A gránátalma az egyik legtöbb antioxidánst tartalmazó gyümölcs. Tovább

plus

Zöldség

Gyökér

A magyar konyha hagyományos ízesítőeleme. Kiváló étvágygerjesztő. Tovább

plus

Zöldség

Karalábé

Legfontosabb tápanyagai a szénhidrát, fehérje, kálcium, kálium, foszfor, magnézium, vas, valamint a B1-, B2-, B6- és C-vitamin ( 63 mg/100 g ). Tovább

plus

Zöldség

Karfiol

Főleg Európában és Ázsiában elterjedt. C-vitamin-tartalma nagyon magas ( 70 mg/100 g ), viszont kalóriaszegény ( 22 kalória/100 g ). Tovább

plus

Zöldség

Kelkáposzta

Mediterrán vidékről származik. Változatosan elkészíthető, nagyon egészséges, vitaminokban gazdag (B6, C, K). Tovább

plus

Gyümölcs

Kivi

A Kínából származó kivi fontos nyomelemeket, ballasztanyagokat, ásványi anyagokat, E- és C-vitamint (120-300 mg/100 g gyümölcshús) tartalmaz. Tovább

plus

Zöldség

Koktélparadicsom

A koktélparadicsom egyfajta mini paradicsom. Piros kemény héja és világos piros, zselészerű húsa van. Tovább

plus

Gyümölcs

Körte

A körte az egészség, a szerencse és a remény szimbóluma. Tovább

plus

Gyümölcs

Limetta

A citrom e kis, kerek és zöld testvérének vékony héja és világos zöld gyümölcshúsa van, mag nélkül. Tovább

plus

Gyümölcs

Mandarin

Az egyik legédesebb gyümölcs, a citrusfélék családjába tartozik. Tovább

plus

Gyümölcs

Mangó

A mangó a legfinomabb egzotikus gyümölcsök közé tartozik. Tovább

plus

Gyümölcs

Narancs

A citrusfélék családjának tagja. Számos ásványi anyagot tartalmaz. Tovább

plus

Zöldség

Padlizsán

A padlizsán Indiából származik, a magyar konyha egyenlőre kevéssé fedezte fel. Tovább

plus

Zöldség

Paprika

Dél- és Közép-Amerikából származik, a XVI. században került Európába. Tovább

plus

Zöldség

Paradicsom

Eredetileg az Andokban őshonos zöldség. 1498-ban Kolumbusz Kristóf hozta be Európába. Tovább

plus

Zöldség

Póréhagyma

Egyesíti a hagyma és a fokhagyma élettani hatásait; baktérium- és vírusölő. Tovább

plus

Zöldség

Retek

Európában 400 éve ismerik. Bőségesen tartalmaz vitaminokat és ásványi anyagokat (pl. kálium, vas, C-vitamin) Tovább

plus

Zöldség

Sampinyongomba

Háromféle sampinyongombát különböztetünk meg: fehér, barna (vagy rózsaszín) és óriás (kb. 10 cm-es kalapátmérővel). Tovább

plus

Gyümölcs

Sárgadinnye

A sárgadinnye frissen fogyasztandó, de felhasználható gyümölcssaláták, bólék készítéséhez is. Tovább

plus

Zöldség

Sárgarépa

Rendkívül egészséges, legnagyobb mennyiségben béta-karotint tartalmaz, mely az A-vitamin miatt fontos (a bőr, a haj és a szemek épségéért felelős). Tovább

plus

Gyümölcs

Szőlő

A szőlőben rendkívül értékes tápanyagok találhatók meg, többek között szőlőcukor, fontos ásványi anyagok (kálium, kálcium, foszfor), gyümölcssavak, B-vitaminok és C-vitamin. Tovább

plus

Zöldség

Uborka

Az egyik legegészségesebb zöldség. Tápanyagtartalma miatt táplálkozás-élettani szerepe jelentős. Tovább

plus

Zöldség

Vöröshagyma

Egyiptomban már i.e. 3000-ben fogyasztottak hagymát. Jelentős mennyiségben tartalmaz káliumot és cinket. Tovább

plus

Zöldség

Zeller

Gyógyító erejét már a középkori görögök is ismerték. Rengeteg szerves nátriumot tartalmaz. Tovább

plus
  • 720x370_salatamix.jpg

SPAR Chef

Saláták

Számos oka van, hogy miért szeretjük annyira a friss, előre csomagolt salátákat. Legfőképpen azért, mert nem nekünk kell egyesével összeválogatni, megtisztítani, összevágni a salátához való friss zöldségeket. Másfelől egy könnyű öntettel pillanatok alatt kiváló, ropogós, egészséges fogás kerül az asztalunkra. A saláta ízletes, mégis egészséges, rostdús étel, nemcsak diétázók számára. És a legfontosabb: a Mindig Friss saláták olyan finomak, hogy mindig elfogynak az utolsó falatig.

 

Harmónia saláta

 

Pikkoló saláta

 

Szeletelt jégsaláta

 

Wellness saláta

 

Zamat saláta

  • 720x370_savanyu.jpg

SPAR Chef

Savanyúság

Legyen tél vagy nyár, a finom, ropogós savanyúság mindig remek kiegészítője a nehezebb, zsíros ételeknek. Persze, önmagában is kitűnő csemege, mert előfordul, hogy a gyerekeket csak egy kellemesen fűszerezett savanyú uborkával vagy káposztával csalogathatjuk az asztalhoz. És akkor még nem beszéltünk a fogyókúrázókról, a „kívánós” kismamákról, az egészséges életmód követőiről. Egy szó mint száz, a vitaminokban gazdag savanyúságok asztalunk elmaradhatatlan kellékei.

 

Almapaprika

 

Cékla

 

Ecetes uborka

 

Kovászos uborka

 

Savanyú káposzta

 

Vegyesvágott

 


Vegyesvágott csípős